lørdag, januar 26, 2008

Høj på kaffe

Natten til fredag sad jeg oppe og hyggede mig med min pc.
På et tidspunkt stak Lone (Reptilus Dominus) hovedet ind i min hule og proklamerede, at jeg skulle komme i seng og få lidt søvn. I sagens natur tør jeg jo ikke andet, så jeg lagde mig ned - vel vidende, at søvn ville det jo nok ikke blive til - og så begyndte min hjerne ellers at producere ord i flæng. Alle disse skønne ord synes jeg ikke sku' gå til spilde, så jeg gik ned i hulen og hentede en blyant og noget papir, hvilket der kom følgende ud af:


Kornuld og skumspåner, kæft en gang vrøvl
Hoppeborge af mursten - bygget med en høvl

En tur langs vandet, kun iført betamax
Mine lunger ligger i sandet, sku' aldrig ha' røget den laks

Jeg ligger i min seng på et lagen af vindruer
Skal snart ha' lappet min cykel, slut med at køre på vinduer

Mine pupiller er store som frimærker, brillerne ved at falde af
Fraglerne larmer i stuen, de har hijacket min spa

Mon der kommer en ende på denne gale tekst
Tja måske, når jeg ser en hund til hest

Mine tænder klør, li'ssom i ruder
Jeg går i spar og køber hjerter - og måske et par suder

Mine arme er for korte, jeg kan stadig ikke nå den
Knep dig selv og bid mig, sagde flåten

En dyne af rasp, en ovn og en jyde
Det hele blendes og blandes i en gryde

Med en slev så stor som en kongeål samler jeg brænde og laver et spejderbål

I min rygsæk er der ris, både til mig og Bjarne
Lidt smølfer skal der også i, en rigtig chili con carne

8 kommentarer :

Allan sagde ...

Det er fandme fremragende du, intet mindre!

Sirflex sagde ...

Jotak!
Ku' være sjovt at finde ud af hvor det kommer fra?!

Anonym sagde ...

Det er go' sort underholding.. Det bedste digt jeg kan huske jeg har læst..

Sirflex sagde ...

Super - dejligt at kunne underholde!

Anonym sagde ...

Helt kanon!

Sirflex sagde ...

Thanks man!

Anonym sagde ...

Tak for et godt grin her på en kedelig mandag morgen på jobbet.

Fantastisk digt!

Kh
Henriette

Sirflex sagde ...

Velbekomme Henry :-)