søndag, august 10, 2008

Dennis er blevet kunstner

Dennis har været hernede i weekenden; vi fik rigtig hygget igennem, som vi plejer. Lækkert.
Jeg fandt noget maling, nogle pensler og et lærred frem, og spurgte Denner om ikke han lige skulle prøve at male lidt. Det skulle han selvfølgelig. Resultatet - som er herunder - syntes jeg ikke om til at starte med, men efter at Dennis havde forklaret mig - delvist - hvad han havde gjort sig af tanker omkring det, synes jeg rigtig godt om det, og det hænger nu på min væg. Til låns forståes. Tak for det Denner!


la.paysage.d.30x30


Undervejs i Dennis' maleri, prøvede vi at ramme en mørk lilla som ikke var dunkel. Det synes jeg ikke lykkedes. Jeg legede så lidt videre med den farve vi havde ramt og endte ud med den dominerende farve på nedestående maleri - den mørke - og den skulle da ikke gå til spilde, så jeg tog et lærred og malede løs. Dennis havde ramt en rigtig flot lys farve som spiller godt sammen med den nyopdagede, så det blev også smurt på. Jeg synes godt om resultatet.

aphrica.20x20

Dennis fik to lærreder og en nogle tuber maling med hjem; håber han fortsætter med maleriet!!

Nyt tag tilføjet: denner

4 kommentarer :

Dennis sagde ...

Ja, nogen stor maler bliver jeg vist aldrig :o) Men sjovt var det da!

Sirflex sagde ...

Har du haft tid til at male lidt derhjemme?

Henrik E. Bruun sagde ...

Det er let at se, hvad disse to malerier skal forestille, så dér er du helt galt i byen, brisserdotdkdér....

En svale, der overlydsflyver langs Themsen - uigenkaldeligt på vej mod ukendt bestemmelsessted (du står her, X'et) og tilsat stor herlighedsværdi. Du har ramt spot on, Dennissemanddér.

Det andet billede ligner til forveksling en elefant med trætte øjenlåg, subsidiært en lort med vinden i håret på VEJVÆK fra storbyens larm og på VEJMOD nye eventyr, possibly en efterårsromance.

Nu vi I så det.....

Sirflex sagde ...

Hvor er det smukt Bruun!
Hvis man tilsatte et beat i 3/4 takt ville det blive et megahit - måske endda ugens uundgåelige på p3. Det skulle i så fald hedde "subsidiært - en lort med vinden i håret"

Smukt Bro :-)