fredag, november 16, 2007

Er jeg mon afhængig?

Det tror jeg vist roligt man kan sige.
For små to timer siden gik min internetforbindelse kold. *Déjà vu* farede gennem mit hoved, og jeg tænkte, med koldsveden silende ned af ryggen; NEJ, ikke igen, jeg kan ikke klare treoghalvtreds dage uden dette fantastiske fænomen en gang til.
Så jeg måtte i gang med at boote min router - det ændrede ikke på tingenes tilstand. Hmmmm, så prøver jeg da at fejlfinde, hvilket ikke er så ligetil med mit begrænsede kendskab til Vista. Jeg fik vist oprettet en LAN-forbindelse eller to, før det gik op for mig, at det nok ikke var løsningen.
Det endte så med, at jeg pillede den "gamle" router(Belkin) fra, og opsatte min - skulle det vise sig - trofaste Linksys-router.
AHHHHHH på nettet igen!

2 kommentarer :

Allan sagde ...

Belkins kredsløb kan åbentbart ikke klare sig i den friske landluft - godt at du fik Linksys'en til at virke.

Hvad så med trådløs? Bare droppet so far?

Sirflex sagde ...

Jeps.
Min stationære er jo gået kold, så den bærbare står fast inde på værelset indtil den anden er lavet. Til den tid er vi også gået over til Cybercity, hvorfra vi også får en trådløs router - så det er faktisk bare top!