torsdag, maj 22, 2008

Helvedes forgård

I dag har jeg været hos tandlægen for at få lavet et hul. Altså få det repareret.
Som udgangspunkt, er jeg ikke den store tilhænger af tandlæger - tandlægerne er fine nok, bare de ikke fylder min mund med spidse, roterende ting og sager. Dette er - selvsagt - uundgåeligt, når man - jeg - nu ikke har været hos doktor dentist i et par år. Jeg blev venligt spurgt, om jeg ville bedøves, hvortil jeg svarede: du fylder bare det i mig du har. Hun valgte så, at give mig en sprøjte på ydersiden i højre undermund.
Efter et minut eller to begynder hun så at bore, og der går så cirka elleve sekunder inden hun rammer et eller andet der gør rigtig naller i min mund. Instinktivt flår jeg hovedet til mig, og doktor dame får et chok, fortæller mig, at det må jeg ikke, hvortil jeg kun kan svare: mine instinkter er jeg ikke herre over, så gi' du mig noget mere narko, ellers siger jeg pænt tak for i dag. Juhuuu, en kanyle mere i min mund, denne gang på indersiden af højre undermund (tror jeg nok; på dette tidspunkt var den første sprøjte begyndt at virke).
Jeg sidder så i omkring fem minutters tid og nyder det gode vejr - igennem et vindue - før der igen bliver gået til makronerne. YES, nu virker narkoen, så det tager kun omkring fem til syv - måske ti - minutter at blive færdig, ahhhh.
Da jeg skal skylle efter, tænker jeg ikke nærmere over, at højre side af mit ansigt er delvist lammet, så den tår vand jeg indtager, risler sagte ud af højre mundvig; et syn jeg tror ville ha' gjort Morten og Peter misundelige. Ikke et ondt ord om dem!
Nu har jeg så bestemt mig for, at cirka firs procent af den tid hvor jeg er vågen, nok kommer til at gå med tandbørstning, ALDRIG MERE skal jeg have et hul i mine tænder.

2 kommentarer :

Anonym sagde ...

Lækkert. Jeg mangler en tandlæge her i Ringsted. Kan du - i øvrigt - anbefale din? Hvad hedder hun?

Sirflex sagde ...

Jeg kan anbefale to.

Tandlægerne Jyllandsgade
Jyllandsgade 4
5761 2323

---

Ole Andersen
Søgade 28, 1. tv. (bananen)
5761 2695

---

Jyllandsgade har jeg kun været hos i går. De virker rigtig venlige og professionelle.
Ole Andersen har jeg været hos 3-4 gange, og det må siges, at han er virkelig et førstevalg.
Jeg brændte ham af et par gange - min tandlægefrygt - og blev derefter, helt forståeligt, sluset ud.