mandag, maj 12, 2008

Tagged

Bo har - venligst - tagged mig, og jeg har naturligvis fulgt nedenstående procedure.

1. Pick up the nearest book.
2. Open on page 123.
3. Find the fifth sentence.
4. Post the next three sentences.
5. Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Bogen er "gud er ikke stor" af Christopher Hitchens

I 2005 fremlagde en gruppe forskere ved University of Chicago et betydningsfuldt resultat af deres videnskabelige undersøgelser af de to gener microcephalin og ASPM, som, hvis de er defekte, fører til hjernesygdommen mikrocefali.
Spædbørn, der er født med denne defekt, har en indskrumpet hjernebark, højst sandsynligt en lejlighedsvis påmindelse om de tider, da menneskehjernen var meget mindre end i dag.
Man har almindeligvis ment, at menneskets udvikling blev afsluttet for 50.-60.000 år siden (et kort øjeblik, når vi taler om evolution), men førnævnte to gener har tilsyneladende udviklet sig hurtigere i løbet af de sidste 37.000 år, hvilket kunne tyde på, at menneskehjernen stadig er under udvikling.


Da ingen af dem jeg kender, udover Bo, blogger, vil jeg sende dem en mail med dette indlæg og så se om det skulle kaste noget af sig!

Jeg tagger Kim, Henriette, Bruun, Winther og Mie

Tag tilføjet: tagged



Fra Mie:

Jeg er lige blevet tagged af mister Brian - det har jeg ikke prøvet før, men jeg er selvfølgelig nød til at følge det spor og ender "naturligvis"............. med et nyt spørgsmål!! Spændende. Tak for tanken fra dig til mig Brian - den går nu den anden vej.

1. Pick up the nearest book
2. Open on page 123
3. Find the fifth sentence
4. Post the next three sentences
5. Tag five people, and ackknowledge who tagged you

Bogen er Tilgivelse af Paul Leer-Salvesen
Forestillingen om arvesynden har faktisk visse fordele frem for teorien om nogle påviselige gener! I læren om arvesynden er det nemlig ikke så let at bilde sig ind, at skaden kan udbedres af eksperter.
Der er nogle vigtige spørgsmål om "skyld", "arv" og "køn", som teologer, kvindeforskere og mandeforskere bør studere i fællesskab: Hvad er sammenhængen mellem arvesyn og det fænomen, som feminister kalder "positionel" magt?

Hav en skøn dag alle ...
Mie

2 kommentarer :

Anonym sagde ...

Hej B,

Sorry - men jeg er slet ikke med på hvad det er jeg skal...

Hilfe bitte...!

Hilsen Henriette

Sirflex sagde ...

Du skal bare følge trinene herunder.

1. Pick up the nearest book.
2. Open on page 123.
3. Find the fifth sentence.
4. Post the next three sentences.
5. Tag five people, and acknowledge who tagged you.

(c: